Hushållstjänster och kostnader för handhavandefel – Felanmälan

2023-01-27

När du gör en felanmälan gör Surahammarshus Förvaltnings AB en bedömning av varje enskild anmälan och prioriterar och planerar åtgärder därefter.

Surahammarshus AB lagar sådant som gått sönder av ålder eller normalt slitage. Om felanmälan däremot påvisar att något gått sönder på grund av att hyresgästen har varit oförsiktig eller vårdslös, så kallat handhavandefel eller överslitage, kan vi laga felet men hyresgästen får själv betala för reparationen, både material och arbetstid. Om felanmälan inte påvisar något fel vid kontroll tar vi även ut en kostnad för detta. Kostnaderna läggs till på kommande hyra.

Tänk på att som hyresgäst ansvarar du för att själv åtgärda enklare fel. Behöver du hjälp kan du också beställa tjänster från oss. Aktuella priser och exempel på reparationskostnader och tjänster kan du se under fliken Kundservice – Information om ditt boende

Snabblänkar: