Viktig information

Viktig information till dig som är hyresgäst hos Surahammarshus AB.

När hyresavtalet skrivs på gör Du och vi åtaganden för framtiden. För att Du skall få trygghet i boendet lovar vi på Surahammarshus AB se till:

 

  • Att lägenhetens och allmänna utrymmens tekniska standard upprätthålls,
  • Att värme och varmvatten tillhandahålles,
  • Att snöröjning och sandning sker,
  • Att skötsel av gräsytor och rabatter sker,
  • Att sophantering sker,
  • Att du lätt når vår personal t ex fastighetsskötare, uthyrare,
  • Att fel och brister avhjälps så snart det kan ske sedan Du meddelat oss

 

Dina åtaganden som hyresgäst för att uppnå trygghet i boendet är:

 

  • Att lägenheten används som det avtalats,
  • Att hyran betalas i rätt tid (normalt i förskott),
  • Att Du väl vårdar lägenheten,
  • Att Du uppträder så att grannar och den närmaste omgivningen inte störs,
  • Att Du inte överlåter lägenheten eller hyr ut den i andra hand

 

Tänk på …

 

  • Att i bland måste Surahammarshus AB ha tillgång till Din lägenhet för t ex reparationer, förbättringsarbeten eller besiktning,
  • Attalltidkontakta Surahammarshus AB om Du funderar på vad Du får eller inte får göra i Din lägenhet, måla, tapetsera etc.

Snabbkontakt

Kundtjänst: 0220-467 70
Felanmälan:
Länk till felanmälan >
0220-467 40
(Vardagar 07.00 - 09.00)
Akuta fel övrig tid: 0220-467 50

Observera att icke akuta fel som anmäls och åtgärdas under jourtid kommer att debiteras er som hyresgäst.

Störningsjour: 021-13 09 00

Information om GDPR